dzieci


Dlaczego warto uczyć dzieci programowania?

Dzieci dorastają w zupełnie innym świecie niż ich rodzice. Smartfony, tablety, komputery, drony, YouTube, Facebook, Snapchat należą do ich codziennego życia. Nawet zabawki są dziś elektryczne, a wiele z nich można zaprogramować, tak jak klocki Lego.

Zrozumieć technologię

Czym innym jest korzystanie z komputera, tabletu, czy telefonu, a czym innym jest rozumienie jak działa. Ucząc dzieci programowania sprawiamy, że nie są tylko biernymi konsumentami, ale rozumieją jak otaczająca je rzeczywistość działa, potrafią ją kontrolować i na nią wpływać.

Programowanie zmienia świat

Kiedyś ludzie pisali listy, dziś komunikujemy się za pomocą maili, smsów, Facebooka i innych nowych technologii. Nowe metody komunikacji zawdzięczmy programowaniu.

Programowanie uczy logicznego myślenia i radzenia sobie z problemami

Ucząc się programowania dzieci wyrabiają w sobie nawyk rozkładania bardziej skomplikowanych problemów na mniejsze elementy i radzenia sobie z nimi. Podchodzą do rozwiązywania zadań w bardziej usystematyzowany sposób. Rozpoczynając naukę programowania w dzieciństwie wyposażamy nasze dzieci w umiejętności, które będą przydatne nie tylko w programowaniu, ale w całym ich życiu.

Programowanie uczy kreatywności.

Wyobraźnia dzieci nie ma granic. Połączenie dziecięcej wyobraźni z technologią komputerową daje dzieciom super moc. Na ekranie komputera, czy za pomocą robotów Lego ich pomysły przybierają realne kształty.

Nauka programowania jest łatwa

Nauka programowania to jak nauka języka obcego, języka porozumiewania się człowieka z komputerami. Zacząć należy jak najwcześniej.
Jeżeli ktoś ma natomiast wątpliwości, czy dzieci powinny uczyć się programowania, niech spojrzy na otaczający nas świat. Już trzy latki grają na telefonach i tabletach swoich rodziców, siedmiolatki budują zamki w Minecrafcie, a nastolatki mają swoje kanały na YouTube z milionami odsłon.

Programowanie to inwestycja w przyszłość dziecka.

Już dziś przewiduje się, że ponad 60% uczniów rozpoczynających naukę w szkole będzie pracowało w zawodach, które dziś nie istnieją. Zawody te będą ścisłe związane z nowymi technologiami.

Wystarczy także spojrzeć na rynek pracy. Szacuje się, że w Europie do 2020 roku będzie brakowało 500 000 informatyków, natomiast w Stanach Zjednoczonych, w ciągu najbliższych 10 lat przybędzie półtora miliona  miejsc pracy związanych bezpośrednio z nowymi technologiami.